2 курс
Теоретичні питання
1. Пояснити на прикладах не складних зображень основні виразні засоби графіки.
2. Стисло схарактеризувати види рисунка за призначенням.
3. Стисло схарактеризувати види рисунка за технікою виконання.
4. Визначити особливості рисунка як основи графіки.
5. Визначити спільні і відмінні риси між начерком, зарисовкою та ескізом.
6. Стисло схарактеризувати способи малювання: малювання за сприйманням та малюванням за уявленням.
7. Стисло схарактеризувати етапи побудови будь-якого зображення.
8. Визначити і пояснити основні принципи створення зображень.
9. Пояснити основні навчальні задачі процесу малювання.
10. Стисло схарактеризувати матеріально-технічні засоби графіки.
11. Навести графічні приклади не складних натюрмортів з використанням основних засобів композиції: ритм, симетрія, асиметрія.
12. На прикладах показати типові помилки під час компонування зображення у заданому форматі.
13. Навести графічні приклади не складних натюрмортів з використанням основних виразних засобів композиції рівновага, контраст, нюанс.
14. Проаналізувати умовний предмет за основними зовнішніми ознаками: форма, положення, будова, розмір, освітлення, фактура.
15. Стисло схарактеризувати предмети плоскої форми.
16. Визначити три основні групи об’ємних предметів, нанести графічні приклади.
17. Стисло схарактеризувати види лінійної перспективи.
18. Пояснити основні правила лінійної перспективи під час побудови зображення паркового пейзажу.
19. Пояснити використання основних елементів лінійної перспективи під час побудови зображення куба у фронтальному положенні (вище, нижче і на лінії горизонту).
20. Пояснити використання основних елементів лінійної перспективи під час побудови зображення куба у кутовому положенні (вище, нижче і на лінії горизонту).
21. Пояснити перспективне скорочення кола у горизонтальному положенні відносно лінії горизонту.
22. Пояснити послідовність лінійної побудови предмета комбінованої форми (глечики).
23. Визначити елементи світлотіні на предметах округлої форми (циліндр, куля) за допомогою шкали тонової грації.
24. Визначити елементи світлотіні на предметах граної форми (куб, 3-х-грана піраміда) за допомогою шкали тонових градацій.
25. Навести приклади вірного і невірного штрихів під час виявлення об’ємної форми предмета округлої форми у світлотіньовому рисунку.
26. Визначити розташування елементів освітлення на прикладі зображення куба у кутовому положенні залежно від висоти і напрямку проміння світла.
27. Пояснити розташування елементів освітлення на предметі комбінованої форми.
28. Пояснити послідовність тонального рішення нескладного натюрморту з 2-х предметів на темному фоні.
29. Пояснити на прикладах виражальні можливості лінії під час передачі характерних особливостей будови дерев різних порід (дуб, береза).
30. Визначити загальні принципи побудови зображення.
2 курс.
Практичні завдання.
1. Пояснити використання правил лінійної перспективи під час побудови зображення інтер’єра у фронтальному положенні.
2. Пояснити використання правил лінійної перспективи під час побудови зображення інтер’єра у кутовому положенні.
3. Графічно виконати і пояснити послідовність лінійної побудови гіпсової моделі ока (положення у фас).
4. Графічно виконати і пояснити послідовність лінійної побудови гіпсової моделі ока (3/4 положення, профіль).
5. Графічно виконати і пояснити послідовність лінійної побудови гіпсової моделі носа (положення у фас).
6. Графічно виконати і пояснити послідовність лінійної побудови гіпсової моделі носа (3/4 положення).
7. Графічно виконати і пояснити послідовність лінійної побудови гіпсової моделі губ (положення у фас).
8. Графічно виконати і пояснити послідовність лінійної побудови гіпсової моделі губ (3/4 положення).
9. Графічно виконати і пояснити особливості перспективного скорочення під час побудови гіпсової моделі носа у положенні під нахилом вперед, назад.
10. Графічно виконати і пояснити особливості перспективного скорочення під час побудови гіпсової моделі ока у положенні під нахилом вперед, назад.
11. Графічно виконати і пояснити особливості перспективного скорочення під час побудови гіпсової моделі губ у положенні під нахилом вперед, назад.
12. Пояснити будову зовнішньої частини вуха і положення вуха відносно частин обличчя.
13. Графічно виконати і пояснити послідовність лінійної побудови зображення черепа людини у фронтальному положенні.
14. Пояснити анатомічну будову черепа людини, особливості будови кісток лицевої частини черепа.
15. Графічно виконати і пояснити розташування основних м’язів голови шиї і їх взаємозв’язок.
16. Графічно виконати і пояснити принципи побудови голови людини у фронтальному положенні під нахилом вперед.
17. Графічно виконати і пояснити принципи побудови голови людини у фронтальному положенні під нахилом назад.
18. Графічно виконати і пояснити послідовність малювання кисті руки у різних положеннях.
19. Графічно виконати і пояснити послідовність малювання ступені у різних положеннях.
20. Графічно виконати і пояснити основні схеми руху постаті людини (положення контрапосту, людина сидить, іде, біжить).
21. Коротко схарактеризувати форми і пластику чоловічого торсу у фронтальному положенні.
22. Виконати і порівняти лінійні начерки голови людини залежно від віку.
23. Виконати і порівняти начерки постаті людини у статиці залежно від статі і віку.
24. Порівняти пропорційні співвідношення постаті дитини і дорослої людини.
25. Визначити основні пропорційні співвідношення частин обличчя людини.
26. Навести графічні приклади виражальних можливостей лінії під час передачі нескладного руху тварин, птахів.
27. Графічно виконати і пояснити послідовність виконання малюнка птаха.
28. Визначити виражальні можливості штриха під час передачі в малюнках птахів або тварин (пір’я, хутро).
29. Визначити значення і особливості виконання педагогічних малюнків вчителям на класній дошці.
30. Пояснити на прикладах виражальні можливості силуетної форми під час виконання різноманітних начерків (дерево, птах, людина).